Osnaživanje mladih kroz školsku/vršnjačku medijaciju
Seminar je akreditovan od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
Osnovna ideja ovog projekta je da se kroz implementaciju programa u školama mladi osposobe da budu posrednici u sukobima (medijatori) i na taj način uzmu aktivno učešće u procesima rešavanja sukoba.
Ko su direktni korisnici projekta?
Učenici i profesori, stručni saradnici iz srednjih škola.
Na ovaj način ostvaruje se konstantana podrška mladima i drugim učeničkim inicijativama u školama (Učenički parlament).
Ciljna grupa su I, II, III razred srednje škole.
Što znači medijacija?
Medijacija ili posredovanje je postupak u kojem strane koje su u sukobu slušaju jedna drugu, sagledavaju poziciju one druge strane- decentriraju se i pokušavaju da pronađu rešenje mirnim putem a koje je prihvatljivo sa obe strane.
Zašto medijacija u školi?
Škola treba da bude prijatno mesto za učenje i razvoj potencijala
Učenici i profesori imaju značajne uloge u kreiranju prijatne i drugarske radne atmosfere
Osnovno načelo medijacije je: ZADOVOLjIMO POTREBE SVIH STRANA!
Kako medijacija funkcioniše u školi?
Školski medijatori su odrasli i deca koji pomažu da se konstruktivno reše konflikti u školi/ odeljenju.
153 |
|
Osnaživanje
mladih kroz školsku/vršnjačku medijaciju – bazični |
|
Kompetencija:
K4
Prioriteti: 1,2 |
Institucija |
Pedagoško društvo Srbije, Terazije 26, 11000 Beograd |
Koordinator |
Danica Belić, danica.belic@gtz.de, 063/517-065 |
Autori |
Milena Golić, Marija Radovanović, Stanislava
Vidović |
Realizatori |
Stanislava Vidović, Marija Radovanović, Milena
Golić, Biljana Radosavljević, Danica Belić, Nada
Škundrić, Maja Vračar, Vesna Kravarušić, Nataša Stojanović,
Ljilja Vdović, Dragana Ćuk, Nevenka Kraguljac, Mirjana
Ostojić, Biserka Svetozarević, Sunčica Stankov |
Opšti ciljevi |
Osposobljavanje profesionalaca za rad sa mladima za primenu
modela medijacije u nenasilnom rešavanju sukoba. |
Specifični ciljevi |
Unapređivanje znanja, veštine i vaspitne kompetencije
zaposlenih u obrazovanju; Osposobljavanje profesionalaca za rad na:
prevenciji, transformaciji i upravljanju sukobima; Primeni modela medijacije;
Unapređenju komunikacije, međusobnih odnosa i atmosfere u školskoj
sredini; Umrežavanje profesionalaca i vršnjaka i širenje ideje medijacije u
školama i životnim situacijama |
Sadržaj i aktivnosti |
1. Nenasilna komunikacija – osnove i koraci, proces empatije;
izražavanje osećanja i potreba. 2. Učenje i vežbanje izražavanja
jezikom pozitivne akcije i afirmacije. 3. Različiti načini slušanja
i slušanje sa empatijom. 4. Bes i konstruktivni načini prevazilaženja
besa. 5. Uzroci, osnove nastanka i razvoja sukoba, ishodi, prevencija i
upravljanje sukobima. 6. Metode i tehnike u procesu medijacije. 7. Osnovne
uloge medijatora. 8. Koraci u medijaciji. 9. Školska i vršnjačka
medijacija. |
Ciljna grupa |
nastavnici/profesori razredne nastave, nastavnici/profesori
predmetne nastave – osnovne škole, profesori predmetne nastave – gimnazije,
profesori predmetne nastave – srednje stručne škole, nastavnici
praktične nastave – srednje stručne škole, saradnici u nastavi
(romski asistenti i saradnici u SSŠ, muzičkim i baletskim školama),
profesori stručnih predmeta u umetničkim školama (muzičkim,
baletskim, likovnim), nastavnici/profesori u školama za obrazovanje
učenika sa smetnjama u razvoju, vaspitači u predškolskim
ustanovama, medicinske sestre–vaspitači, saradnici, pedagoški asistenti
i pomoćni nastavnici, stručni saradnici, vaspitači u domovima
učenika, direktori/pomoćnici direktora |
Broj učesnika |
30 |
Trajanje |
tri dana (24 boda) |
152 |
|
Osnaživanje
mladih kroz školsku / vršnjačku medijaciju – napredni |
|
Kompetencija:
K4
Prioriteti: 1,2 |
Institucija |
Pedagoško društvo Srbije, Terazije 26, 11000 Beograd |
Koordinator |
Marina Ostojić, marinaostojic@live.com, 063/445-088 |
Autori |
Milena Golić, Marija Radovanović, Stanislava
Vidović |
Realizatori |
Milena Golić, Marija Radovanović, Dragana Ćuk Milankov,
Stanislava Vidović, Marina Ostojić |
Opšti ciljevi |
Unapređivanje znanja i veština profesionalaca za rad sa
mladima u primeni modela medijacije u nenasilnom rešavanju sukoba |
Specifični ciljevi |
Unapređivanje znanja, veštine i vaspitne kompetencije zaposlenih
u obrazovanju; Unapređivanje znanja i veština profesionalaca za rad na:
prevenciji, transformaciji i upravljanju sukobima, primeni modela medijacije,
unapređenju komunikacije, međusobnih odnosa i atmosfere u školskoj
sredini; Umrežavanje i širenje ideje medijacije u školama i životnim
situacijama |
Sadržaj i aktivnosti |
1. Izazovi u primeni medijacije u školi i načini
prevazilaženja teškoća, kao izazova u primeni medijacije. 2. Proces
empatije – izražavanje osećanja i potreba i primena u „teškim“
situacijama. 3. Različiti oblici medijacije i mogućnosti primene u
školskoj sredini. 4. Nove metode rada u primeni medijacije u školi. 5.
Načini i modeli rada u situacijama sa više aktera sukoba. 6. Primena
različitih modela medijacije u praksi. 7. Standardi u vršnjačkoj
medijaciji. |
Ciljna grupa |
nastavnici/profesori u školama za obrazovanje učenika sa
smetnjama u razvoju, vaspitači u predškolskim ustanovama, medicinske
sestre–vaspitači, saradnici, pedagoški asistenti i pomoćni
nastavnici, stručni saradnici, vaspitači u domovima učenika,
direktori/pomoćnici direktora |
Broj učesnika |
30 |
Trajanje |
tri dana (24 boda) |
Medijacija u školi ima smisla |
Kada su u pitanju uobičajene situacije:
Ogovaranje
Konflikti među učenicima i sl. |
Medijacija u školi nema smisla |
Kada su u pitanju situacije koje zahtevaju koordiniranu, širu društvenu akciju:
Nasilje
Kriminal |
Dobit za školu |
Svi učesnici u život škole preuzimaju odgovornost za dešavanja u njoj.
Razvoj alternativa tardicionalnim načinima uvođenja disciplina |
Dobit za nastavnike |
Bolji uslovi za rad, atmosfera, a samim tim i rezultati koji se odonose na obrazovno-vaspitnu funkciju u školi.
Manje vremena provode vodeći računa o disciplini u školi |
Dobit za mlade |
Postaju aktivni u procesu rešavanja problema
Usvajaju konstruktivne modele ponašanja
Preuzimaju veću odgovornost za rešavanje problema koji postoje među njima |
Pogledajte najnovije vesti u vezi sa ovim projektom...
|