zaskriptove
Pedagoško društvo Srbije
 
početna početna strana
početna

početna strana


ARHIVA VESTI I DOGAĐAJA OD 2002. DO 2013. GODINE
ARHIVA 2013. GODINA
ARHIVA 2012. GODINA
ARHIVA 2011. GODINA
ARHIVA 2010. GODINA
ARHIVA 2009. GODINA
ARHIVA 2008. GODINA
ARHIVA 2007. GODINA
ARHIVA 2006. GODINA
ARHIVA 2002. -2005. GODINA
POVRATAK NA NOVI SAJT
  Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

 

 

 

 

 

 

:: Eksperimentalni projekat ::

Eksperimentalni projekat
NOVA ŠKOLA
- model višefrontalne nastave
je započet u SREDNjOJ TEHNIČKOJ PTT ŠKOLI u poslednjem klasifikacionom periodu šk.1994/95. god., od 98/99.-2001/02. prerastao u OGLED, u koji su se uključile u manjem obimu još 8-9 škola Srbije, a PTT škola postala, po rešenju Ministarstva prosvete Republike Srbije NOSILAC i KOORDINATOR celokupnog projekta, UČESTVOVALI su sledeći nastavnici PTT škole:
Ljilja Antić, Marija Zajeganović, Ivanka Petrović, Mira Anđelković, Bora Kanački, Elida Todović, Mića Mitrović, Dragana Vukmir, Mira Lević, Natalija Kostić, Svetlana Perović, Svetlana Radovanović, Jadranka Karić, Mira Madžunkova Svetlana Đurović-Markuš, Snežana Ivanović, Mićo Savić, Predrag Antanasković, Aleksandra Vukmirović, Verica Marinković, Svetlana Plećaš, Nenad Kojić...

Celokupan projekat eksterno evaluiran u PTT školi naučnim istraživanjem koje je sproveo prof. dr Nenad Havelka šk.2000/01.god.

Preuzmite kompletano istraživanje "Odnos učenika prema eksperimentalnoj i tradicionalnoj nastavi u SREDNJOJ TEHNIČKOJ PTT školi u Beogradu":
MS Word verzija (515 KB)
zipovana verzija (86 KB)

Program akreditovan 2002. god. od Ministarstva prosvete Republike Srbije.

Nova škola Petra Savića u HTPŠ "Žikica Damnjanović" iz Smederevske Palanke
ENGLISH VERSION
Početkom školske 1997/98 godine , Jelena Marković, školski psiholog HTPŠ "Žikica Damnjanović" iz Smederevske Palanke, tragajući za mogućnostima poboljšanja uspeha i motivacije učenika i nastavnika, pročitala članak objavljen u časopisu "Nastava i vaspitanje".Članak autorke Drinke Savić-Guteša odnosio se na na model "nove škole"( teorijski model autora Petra Savića poznat iz članaka i tekstova objavljivanih u različitim stručnim časopisima) koji je eksperimentalnoj fazi zaživeo u srednjoj PTT školi .Sadržaj članka je naveo Jelenu Marković da potraži potpunije informacije o mogućnostima primene ovog modela , pa je stupila u kontakt sa autorkom , posetila PTT školu , a zatim omogućila edukaciju tri nastavnika svoje škole.
Ispunjeni krajnje pozitivnim utiscima i potpuno uvereni u mogućnosti primene ove metode, obučeni nastavnici počeli su da primenjuju višefrontalnu nastavu , već od drugog polugodišta te školske godine, a njima su se pridružili i nastavnici koje je Jelena Marković edukovala u međuvremenu.
Vremenom broj zainteresovanih nastavnika se povećavao, kao i broj odeljenja i predmeta u kojima je primenjivana metoda višefrontalne nastave.Od školske godine 2000/2001,kada Jelena Marković odlazi iz škole edukaciju nastavnika preuzima Vesna Krstić, nastavnik ove škole.
U periodu četvorogodišnje eksperimentalne faze kojoj je metod bio podvrgnut od strane Ministarstva prosvete i sporta, pravljene su analize uspešnosti primene VFN u školi po različitim osnovama (poređenje VFN i klasične nastave u odeljenjima iste struke, poređenje uspeha istog predmeta tokom školovanja,u jednom odeljenju, analiza uspeha odeljenja u kojima se VFN izvodila iz većeg broja predmeta u jednoj i više godina.).
Osim internih analiza , prezentovanja rezultata nosiocu projekta -srednjoj PTT školi , Jelena Marković je , na Saboru psihologa , održanom 3.11.1999.godine u Beogradu sa temom "Nove tendencije u obrazovnim sistemima u nas i u svetu" , imala uspešno izlaganje pod naslovom " Prikaz projekta nova škola - " Petar Savić" i primena edukativnih radionica u HTPŠ " Žikica Damnjanović " iz Smederevske Palanke.
Višefrontalnu nastavu-Novu školu Petra Savića tokom ovih godina je u različitim periodima primenjivalo i dalje primenjuje 19 nastavnika ove škole:
Marina Mihajlović , Mirjana Trifunović , Snežana Milić , Željko Poštić , Olivera Bećić , Nada Marjanović , Tatjana Jovanović Tešić , Sonja Perović-Matić, Dragomir Krivčević , Vangelija Graovac , Snežana Zečević , Tatjana Gavrilović , Slađana Milašinović Simonović , Snežana Milosavljević , Slađana Ilić, Ana Živković , Nenad Marković , Katarina Marković i Vesna Krstić.

Projekat NOVA ŠKOLA Petra Savića - ZEMUNSKA GIMNAZIJA -1998/99.-2001/02.
Stručni rukovodilac projekta-pedagog DRAGAN SAVIĆ
Nastavnici koji su učestvovali u implementaciji modela VFN - Nova škola: Slavica Arsenović-direktor škole i profesor fizike, Milena Borzanović, profesor biologije, Srbislav Dizdarević, profesor geografije, Radmila Grozdanić, profesor psihologije, Ljubica Jelenković, profesor psihologije.
Model VFN je 2002. god. je, kao program za obuku, akreditovan od Ministarstva prosvete kao pilot projekat, da bi posle brojnih seminara širom Srbije, 2003. god. uspešno izašao iz probne faze i dobio svoje mesto i ugled u prosvetnoj javnosti i akreditaciju Ministarstva prosvete Republike Srbije.

Visefrontalni oblik rada u Medicinskoj školi "7. april" u Novom Sadu
Medicinska škola "7. april" iz Novog Sada među prvim je školama koje su se uključile u ogled o primeni višefrontalnog oblika rada u nastavi. Sa realizacijom ovog oblika rada započeto je u tri predmeta, školske 1998/99., i to: psihologija (prof. Nataša Kličković), biologija (prof. Slađana Zdjelar) i ustav i prava građana (prof. Jelisavka Stajčić).
I pored teškoća i ponekad nerazumevanja, škola je istrajala u primeni VFN, učestvovala u ogledu Ministarstva, jednim delom i u istraživanju prof. Nenada Havelke, i danas je jedna od retkih škola gde se VFN realizuje kroz veći broj predmeta. U školskoj 2005/06. to su: psihologija (prof. Nataša Kličković), ustav i prava građana (prof. Jelisavka Stajčić), filozofija (prof. Snežana Radišić), sociologija (prof. Zorica Korica Aćimović), zdravstvena nega III (nastavnik Mirjana Bokun), delom u predmetima: hemija (prof. Hajnalka Jašćur) i higijena (dr Ljubica Soro). Radom ovih profesora koordinira školski pedagog Aleksandra Ber Božić. Kroz edukaciju za VFN prošlo je 46 radnika škole.
Ono što je bilo presudno da se istraje svih ovih godina je jedno istraživanje koje smo izvršili vezano za nastavu psihologije. Profesorka psihologije radila je tokom 2000/01. i 2001/02. tako što je VFN realizovala u jednom broju odeljenja, a u nekoliko odeljenja je radila klasično. Poređenje je vršeno preko prosečne ocene iz predmeta psihologija postignute na kraju školske godine i prosečne ocene na završnom, godišnjem testu znanja.
Dobijeni su sledeći podaci:

školska 2000/2001. godina

odeljenje

u ogledu

prosek predmeta

prosek na testu

FT - fizioterap.

da

3,67

3,89

MST 1 - opšti

da

4,15

4,02

LT - laboranti

da

3,93

3,73

FAR - farmac.

da

4,29

4,15

MST 2 - opšti

ne

4,40

1,97

MST 3 - opšti

ne

4,07

1,80

ST - stomatol.

ne

4,13

1,73

školska 2001/2002. godina

odeljenje

u ogledu

prosek predmeta

prosek na testu

MST 1 - opšti

da

4,22

4,33

MST 3 - opšti

da

3,91

3,61

LT - laboranti

da

4,05

3,85

FT - fizioter.

da

4,29

4,39

FAR - farmac.

da

4,69

4,14

MST 2 - opšti

ne

4,62

2,10

GAST - akušer.

ne

4,40

1,80

Ocene na godišnjem testu su pokazale značajnu razliku između nivoa usvojenosti znanja iz psihologije kada se radilo klasično i kada se radilo kroz višefrontalni oblik rada.
Ovakvi rezultati presudno su uticali na to da višefrontalni oblik rada dobije svoje mesto u Medicinskoj školi i da postane značajan deo školskog programa. (autor priloga: A. Ber Božić)


 
 

Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

Pedagoško društvo Srbije © na Internetu od 2002. sajt osnovala Sonja Žarković / webmaster: e@leksa

 
.
 
REKLAME