KOME JE NAMENJEN SEMINAR I ZAŠTO
U svojoj vizionarskoj studiji Nova Škola autor prof. Petar Savić na najbolji način otvara interdisciplinarne horizonte pedagogije i teatrologije, ukazujući na njihovo komplemetarno prožimanje u traganju ka demokratskim preobražajima vaspitno~obrazovnog procesa u našim tradicionalnim školskim sistemima.
Potrebu za ovakvim vidom stručnog usavršavanja koji bi vodio menjanju pedagoške prakse imaju sve škole, nastavnici i stručni saradnici koji kao svoj zadatak vide demokratizaciju vaspitno-obrazovnog sistema. Ovaj seminar je prilagođen potrebama različitih nastavnih predmeta, kako u osnovnim tako i u srednjim školama. Nakon implementacije ovog programa škola dobija polaznu osnovu za razvoj škole koja je "po meri deteta", i istovremeno se stvara prostor za kreativan pristup nastavi od strane nastavnika.
Kao potvrda ovih tvrdnji može se navesti istraživanje prof.dr Nenada Havelke kojim je data naučna verifikacija ovog projekta. U tom istraživanju se ističe da: "s obzirom da u nastavu unosi određena metodička i delom organizaciona rešenja, |
|
određena metodička i delom organizaciona rešenja, taj model spada u grupu procesualnih modela . Osnovni cilj modela je da dominatna obrazovna aktivnost u školi umesto nastave bude učenje . To je veoma ambiciozan cilj, a danas verovatno aktuelniji nego u vreme kada je izvorno formulisan. Prema modelu VFN glavni akteri u obrazovnom procesu su učenici, a nastavnici preuzimaju ulogu pedagoške podrške ."
Da bi se definisalo šta se dobija kroz ovaj seminar treba reći šta time dobijaju učenici. Po mišljenju učenika glavna prednost ovog oblika nastave je u tome što ih ona stavlja u situaciju da samostalno planiraju i realizuju svoje školske i vanškolske aktivnosti i obaveze, da odlučuju o važnim aspektima sopstvenog rada. Postignuti uspeh su povezali sa sopstvenom odgovornošću i zalaganjem. Nalazi pokazuju jasno izraženu tendenciju da u predmetima sa višefrontalnom nastavom učenici postižu bolji uspeh nego u predmetima sa tradicionalnom nastavom.
Nastavnici, kao još jedan elemenat nastavnog procesa, su kroz evaluacionu anketu, naknadne kontakte i forum dali pozitivan sud o ovom seminaru. Oni su nakon seminara krenuli sa implementacijom ovog modela u svoj rad. U evaluaciju nastavnici su najčešće navodili sledeće: "Novi oblik rada koji je moguće primeniti u školi; Radikalno se menjaju uloge aktera u nastavi; Vrlo pozitivno iznenađena načinom ocenjivanja; Sigurno će pojačati našu inventivnost; Nudi konkretni model, precizno i jasno određen;Izoštrio sam sliku humanije škole; Prevazišao moja očekivanja; Promene kojima težim sada su mi na dohvat ruke ili već u ruci; Motivisao me je; Obistinila se ideja o dobroj atmosferi u nastavi; Seminar me uveo u nov pedagoški svet; Nije bilo teoretisanja već puno vežbi; Učesnici seminara - aktivni; Ohrabrio me je da krenem u neke nove pobede, jedna nejasna tema u potpunosti je razjašnjena i postavljena kao izazov, seminar je prevazišao moja očekivanja; Novina i za nastavnike i za učenike; Spremna sam da primenim i to odmah!"
Iz ovih stavova i iskustava (održanih 50 seminara) može se konstatovati da u našoj prosvetnoj javnosti postoji svest i potreba da se škola permanentno menja i usavršava. Kao jedan od odgovora na ovu potrebu organizovan je seminar "Višefrontalna nastava-Nova škola Petra Savića"
Naziv seminara |
VIŠEFRONTALNA NASTAVA - Nova škola Petra Savića
Akreditacija br. 264/2003 |
Polaznici |
Predmetni nas t avnici , učitelji, direktori i stručni saradnici osnovnih i srednjih škola |
Autor i voditelj |
Autor i programa su: Drinka Savić-Guteša i Dragan Savić, pedagozi
Voditelj i seminara su: Drinka Savić, Dragan Savić, Aleksandra Ber-Božić,Ivan Fink i drugi. |
Koliko traje |
Seminar traje 16 sati, raspoređenih u dva dana. |
Mesto održavavanja |
Seminar se održava u prostorijama Pedagoškog društva Srbije,Terazije br. 26 , najčešće petkom i subotom ili subotom i nedeljom, ili po dogovoru - u školi domaćinu u drugom gradu. |
Kada počinje |
Po dogovoru sa prijavljenim učesnicima o terminu, ili ponuđeni termin , sa grupom od najmanje 20 učesnika |
Tematske celine |
Pozicija učenika u nastavi;
Uloga nastavnika;
Priprema nastavnog materijala;
Organizacija časa i tok nastave;
Ocenjivanje učenika. |
|
Metod rada |
Individualni rad, grupni rad, diskusije u maloj i velikoj grupi, izrada "mini" nastavnog materijala, rešavanje "problem - situacija VFN", vežbe i slično...
|
Šta se dobija |
Prema nalazima naučnog istraživanja, koje je sproveo dr Nenad Havelka, prof.Filozofskog fakulteta u Beogradu, učenici sa visokim stepenom odobravanja prihvataju model Višefrontalne nastave. Po mišljenju učenika glavna prednost ovog oblika nastave je u tome što ih ona stavlja u sitiaciju da samostalno planiraju i realizuju svoje školske i vanškolske aktivnosti i obaveze, da odlučuju o važnim aspektima sopstvenog rada. Postignuti uspeh su povezali sa sopstvenom odgovornošću i zalaganjem.Nalazi pokazuju jasno izraženu tendenciju da u predmetima sa višefrontalnom nastavom učenici postižu bolji uspeh nego u predmetima sa tradicionalnom nastavom
Edukacij a na iskustven način i dalj a podršk a nakon seminara od st r ane voditelja.
Knjiga"Nova škola"-Petra Savića, Separat Višefrontalna nastava, Sertifikat |
Cena seminara |
Sumu u iznosu od 3000,00 dinara po učesniku, potrebno je uplatiti Pedagoškom društvu Srbije na račun broj : 125-456-89 i to najkasnije 7. dana pre ponuđenog ili dogovorenog termina. |
Zainteresovani mogu dobiti bliže informacije i potvrditi učešće koordinatorima seminara u Pedagoškom društvu Srbije
telefoni:
011/2687-749 i 011/3067-783 od 10-15 č asova,
ili kod autora i voditelja seminara
Drinke Savić na e-mail: drinkasavicgut@yahoo.com
Klikom na ovaj link možete da učestvujete u diskusijama o "Novoj školi"
|