Praćenje realizacije i evaluacija su obavezne komponente Programa edukacije školskih timova o prevenciji prestupničkog ponašanja učenika u školskoj sredini. Jedna od aktivnosti koja se sprovodi u tom cilju je popunjavanje evaluacionog lista. Učesnici popunjavaju evaluacioni list na kraju drugog dana i ocenjuju različite aspekte realizacije Programa. Predviđeno je da učesnici na postavljena pitanja odgovaraju zaokruživanjem broja koji najbolje reprezentuje njihov odgovor. Ponuđene su ocene od 1 do 5, gde 1 označava lošu, a 5 odličnu ocenu.
KAKO SU NAS UČESNICI OCENILI
- Školska uprava Kragujevac -
Predavači |
Prosečna ocena |
Jasnoća izlaganja |
4,78 |
Sposobnost da zainteresuju učesnike |
4,35 |
Razumevanje potreba učesnika |
4,32 |
Način držanja predavanja |
4,41 |
Sposobnost interakcije sa učesnicima |
4,45 |
Prilagođenost opreme koja se koristi tokom predavanja |
4,50 |
Didaktički modaliteti |
Prosečna ocena |
Početno predstavljanje ciljeva i sadržaja |
4,60 |
Prezentacija teorijskih sadržaja |
4,62 |
Prezentacija praktičnih sadržaja |
4,28 |
Odnos između teorijskih i praktičnih sadržaja |
4,16 |
Kvalitet pratećeg materijala (knjige) |
4,57 |
Organizacija |
Prosečna ocena |
Funkcionalnost prostora u kojem se drže predavanja
(akustika, osvetljenje, ventilacija itd.) |
3,97 |
Raspored predavanja |
4,38 |
Oprema |
4,41 |
Značaj seminara |
Prosečna ocena |
Unapređenje znanja |
4,46 |
Unapređenje stručnosti |
4,30 |
Primenljivost naučenog u svakodnevnom radu |
4,19 |
Originalnost programa u odnosu na druge programe u kojima ste učestvovali |
4,26 |
KAKO SU NAS UČESNICI OCENILI
- Školska uprava Novi Sad -
Predavači |
Prosečna ocena |
Jasnoća izlaganja |
4,68 |
Sposobnost da zainteresuju učesnike |
4,23 |
Razumevanje potreba učesnika |
4,23 |
Način držanja predavanja |
4,29 |
Sposobnost interakcije sa učesnicima |
4,35 |
Prilagođenost opreme koja se koristi tokom predavanja |
4,61 |
Didaktički modaliteti |
Prosečna ocena |
Početno predstavljanje ciljeva i sadržaja |
4,48 |
Prezentacija teorijskih sadržaja |
4,58 |
Prezentacija praktičnih sadržaja |
3,91 |
Odnos između teorijskih i praktičnih sadržaja |
3,97 |
Kvalitet pratećeg materijala (knjige) |
4,55 |
Organizacija |
Prosečna ocena |
Funkcionalnost prostora u kojem se drže predavanja
(akustika, osvetljenje, ventilacija itd.) |
4,11 |
Raspored predavanja |
4,35 |
Oprema |
4,53 |
Značaj seminara |
Prosečna ocena |
Unapređenje znanja |
4,29 |
Unapređenje stručnosti |
4,16 |
Primenljivost naučenog u svakodnevnom radu |
3,91 |
Originalnost programa u odnosu na druge programe u kojima ste učestvovali |
3,95 |
KAKO SU NAS UČESNICI OCENILI
U delu koji sledi prikazane su prosečne ocene koje su dali školski timovi beogradskih srednjih škola koji su učestvovali u Programu.
Predavači
|
Prosečna ocena |
Jasnoća izlaganja |
4,59 |
Sposobnost da zainteresuju učesnike |
4,03 |
Razumevanje potreba učesnika |
3,86 |
Način držanja predavanja |
4,14 |
Sposobnost interakcije sa učesnicima |
4,30 |
Prilagođenost opreme koja se koristi tokom predavanja |
4,50 |
Didaktički modaliteti |
Prosečna ocena |
Početno predstavljanje ciljeva i sadržaja |
3,95 |
Prezentacija teorijskih sadržaja |
4,38 |
Prezentacija praktičnih sadržaja |
3,76 |
Odnos između teorijskih i praktičnih sadržaja |
3,57 |
Kvalitet pratećeg materijala (knjige) |
4,38 |
Organizacija |
Prosečna ocena |
Funkcionalnost prostora u kojem se drže predavanja
(akustika, osvetljenje, ventilacija itd.)
|
4,06 |
Raspored predavanja |
4,09 |
Oprema |
4,35 |
Značaj seminara |
Prosečna ocena |
Unapređenje znanja |
4,26 |
Unapređenje stručnosti |
3,92 |
Primenljivost naučenog u svakodnevnom radu |
3,81 |
Originalnost programa u odnosu na druge programe u kojima ste učestvovali |
3,82 |
Pored toga, učesnicima je pružena mogućnost da napišu svoje komentare i utiske. Za ovu priliku, zadržaćemo se na najčešćim primedbama učesnika koje uglavnom idu u dva pravca.
Prva grupa primedbi se odnosi na nemogućnost primene znanja i iskustava stečenih učešćem u Programu bez saglasnosti, podrške i aktivnog učešća uprave škole.
Stručni tim Programa smatra da su ovakve primedbe u potpunosti opravdane. Međutim, treba napomenuti da je nacrtom Programa predviđeno da u sastav školskih timova za prevenciju prestupništva budu imenovani direktori škola kao obavezni članovi.
Druga grupa primedbi se odnosi na način realizacije seminara. Stiče se utisak da je većina učesnika očekivala rad u malim grupama uz različite oblike interaktivne nastave, koji bi podrazumevali vođene igre, grupna vežbanja i slično.
Napominjemo da je prva faza Programa, čija je realizacija u toku, informacionog karaktera i ima za cilj unapređivanje znanja i obaveštenosti zaposlenih u školi o savremenom konceptualno-metodološkom pristupu u prevenciji prestupničkog ponašanja dece i omladine . Nakon uspešnog okončanja prve faze sledi druga faza, koja je edukacione prirode i podrazumeva drugačiji način rada i daleko aktivniju ulogu učesnika.
Ocene, komentari i utisci učesnika su osnova za modifikaciju i unapređivanje kvaliteta programa i zato su od neprocenjivog značaja za stručni tim. Na osnovu redovnog praćenja realizacije i ostvarenih rezultata nastojaćemo da sadržaje i primenu Programa maksimalno prilagodimo potrebama i mogućnostima učesnika.
Još jednom Vam se zahvaljujemo na saradnji. |