zaskriptove
Pedagoško društvo Srbije
 
početna početna strana
početna

početna strana


ARHIVA VESTI I DOGAĐAJA OD 2002. DO 2013. GODINE
ARHIVA 2013. GODINA
ARHIVA 2012. GODINA
ARHIVA 2011. GODINA
ARHIVA 2010. GODINA
ARHIVA 2009. GODINA
ARHIVA 2008. GODINA
ARHIVA 2007. GODINA
ARHIVA 2006. GODINA
ARHIVA 2002. -2005. GODINA
POVRATAK NA NOVI SAJT
  Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina
 

:: Omladinski centar za medijaciju ::

IZVEŠTAJ O RADU OMLADINSKOG CENTRA GRADA BEOGRADA ZA MEDIJACIJU ZA PERIOD OD 14.08.2006.godine DO 20.11. 2006.GODINE

Od 14.08.2006.godine do 18.08.2006.godine

Teme koje su obrađivane:
•  Vežbanje scenarija za emisije na RTS-u
•  Rad po timovima i pripreme za tribinu na kojoj će omladinski mediajtori upoznati javnost sa rezultatima svog rada

• Snimanje sa RTS - om realizovano je u periodu od 04.09.2006.godine do 15.09.2006.godine.

• 18.09.2005.godine voditelj omladinske grupe Maja Vračar imala je sastanak sa sa direktorkom Dečjeg kulturnog centra Snežanom Stanković. Dogovoreno je sledeće:
•  Omladinski centar za medijaciju dobija slobodan termin petkom u 18.30h, prostoriju za radioničarski rad br.303 , a po potrebi može da koristi sve osatle prostorije pozorišnu binu, izložbeni prostor....
•  Predložene je saradnja omladinskoj grupi Etos od strne direktorke Dečjeg kultutrnog centra koja podrazumeva učešće Etosa u aktivnostima i projektima DKC-a... o Dečijem kulturnom centru...

• Snimanje sa RTS - om realizovano je u periodu od 04.09.2006.godine do 15.09.2006.godine.

• Sastanak 22.09. 2006.godine
Teme koje su obrađivane:
•  Nastavak rada na sadržaju pre početka snimanja
•  Izveštaj koordinatora timova o završenime/nezavršenim poslovima

• Sastanak 29.09. 2006.godine
Teme koje su obrađivane:
•  Pripreme za nastup na Zvezdari
•  Pripreme za nastup na TOT seminaru

• 06.10.2006. godine promocija na opštini Zvezdara

U Mesnoj zajednici "Lipov lad" ili dečjem pozorištu "Pan teatar" u petak 6.10. 2006. godine u 18 h održana je još jedna u nizu promocija projekta "Youth Empowerment and Conflict Prevention" (Osnaživanje mladih i prevencija sukoba) u realizaciji Etosa i VI beogradske gimanazije . Ciljna grupa naše promocije bili su direktori škola, deca, stručni sardnici. Promociji je prisustvovalo oko 30-oro predstavnika škola opštine Zvezdara.
Dnevni red promocije:
•  Uvodnu reč održala je Vesna Urošević Petrović, koja je pozdravila sve prisutne ispred opštine Zvezdara
•  Sonja Žarković je upoznala direktore škola opštine Zvezdara predstavnike Školskog odbora sa rezultatima koje je postiglo Pedagoško društvo u pogledu primene projekta u našim školama u saradnji sa GTZ- om
•  Učesnici tribine su izneli pozitivna iskustva u toku implementacije projekta u školama koje je Pedagoško društvo Srbije uključilo u realizaciju projekta.
Promocija je imala za cilj da se prisutnima ukaže na mogućnosti koje ovakav projekat donosi u škole na polju traume prevencije i transformacije konflikata, kao i na značaj projekta za mlade, za njihove nastavnike , kao i za stvaranje podsticajnije atmosfere u školi.
Ideja je da se nastavnici i učenici srednjih škola upoznaju sa pojmom konflikta , načinima za njihovo prevazilaženje , ali i da se mladi podstaknu da samostalno rešavaju konflikte sa kojima se suoačavaju u svom svakodnevnom okruženju. Prisutni sa upoznati sa programom i radom Omladinskog centra grada Beograda za medijaciju.

• Sastanak 13.10. 2006.godine
Teme koje su obrađivane:
•  Palamenti TOT seminar gostovanje
•  Mina i Miloš izvode radionicu građanska svest

• Sastanak 27.10. 2006.godine
Teme koje su obrađivane:
•  Generalna proba na velikoj sceni u DKC- u

01.11.2006. godine održana tribina Etosa
pozivnica...
Sadržaj:
Skeč na realciji učenik - učenik
Dijalog Miloša i Olgice
Voditelji otvaraju tribinu
Steafan Dželetović predsatvlja Upravni odbor Etosa
Tim za marketing
Tim za menadžment i marketing
Tim za ljudske resurse
Tim za edukaciju
Lična iskustva u pogledu medijacije - Olgica, Milica i Arijan
Steafnov tekst
Milošev dnevnik
Pitanja i odgovori, pozivanje na knjigu utisaka
Muzika, koktel, Zatvaranje tribine

A šta drugi kažu o nama? (KNJIGA UTISAKA)

1. Kao i prvog dana kada sam vas upoznao deco bili ste i ostali najbolji. Od sveg srca vam želim sretan rad i širenje netvorka - Uvek vaš Goran Milenov
2. Divni mladi ljudi koji će promeniti svet i biti bolji od nas - D.Povićević
3. Čestitamo na lepoj organizaciji, sve je bilo prelepo. Kritika - je to da su slabo podržane kolege van Beograda - Kolege iz Niša
4. Primite puno pohvala i pozdrava od kolega iz Niša. Isplatilo se putovati satima. Prelepo pevate i glumite. Ekstra organizacija! - Selena
5. Bili ste sjajni...samo napred!
6. "I kad se brzo prenosi sa mesta na mesto treba pronaći prvu za zemlju". Srećan vam početak.
7.Fantastično! Dobro, atmosfera + utisak sa seminara na kome su vaši medijatori držali radionicu.
8. Kada bi me neko pitao šta bi bio naj utisak nedelje, to bi bila večerašnja tribina, koja je kreativna, originalna. Iskrene cestitke od srca. Darinka Karović - direktorka farmaceutsko-fiziotarapeutske akole
9. Hvala na ohrabrujućem iskustvu za nas koji upravo započinjemo sa procesom edukacije učenika za vršnjačku medijaciju. Nadam se da će se naša saradnja proširiti i na saradnju sa Omladinskim centrom. Čestitamo! - Vaspitači Doma učenika železničke škole
10. Bravo!!! Uspeli ste da iznesete svoj težak i ozbiljan zadatak. Svaki početak je težak zato samo hrabro napred!!! - Višnja Drobac
11. Bilo šta da kažem ne bi bilo dovoljno za sve što ste uradili. Stvarno ste večeras postigli uspeh. Dobra vam je organizacija. Vidim da ste dobar tim. Volela bih da vam se pridružim u daljem radu. I dođite nekada u Nič! Bićete dobrodošli! P.S. Veliki pozdrav za slatkog voditelja!!! - by Ivana Bojanić
12. Večeras ste bili sjajni! Sve pohvale za postignuti uspeh, timski rad i pre svega spontanost! Što se tiče spontanosti to se naročito odnosi na voditelje. Bili ste sjajni!!! Ako vam se neko i nasmejao verujte to su bili oni koji se nikada nisu popeli na binu, niti vodili! Ja jesam i zato vas u potpunosti razumem!
13. Društvo,svaka cast! Bili ste EXTRA! Posebne pohvale za Miloša (voditelja) i Jovanu (Mrvicu) koja je bila predivna dok je pevala! Marko
14. U ovom vremenu polarizacije vi ste pokazali da imate dušu koje ste svesni i negujete ljudske vrednosti. Sav novac i sve materijalne vrednosti su prestale da huče i buče u trenutku vaše pojave. Sva deca koja su učestvovala su nam to pokazala, pokazala vreme koje dolazi u naš život: život sloge i duše. Pokazali su i da su savladali obuku medijacije tako što su vešto hvatali mine iz publike. Sve pohvale. Osim toga postoji i ona druga strana. Možda je trebalo da se zahvalite poimenice direktorima škola koji su omogućili prostor. Ljudi vole da im se drugi zahvale. Drugo, napravite dramu oko glume iz medijacije. Znam da znate. Imam poverenja u vas. - Rajna Igić
15. Divno je kada toliko mladih ljudi "gledaju zajedno u istom pravcu". Svako Vam dobro u vašem daljem radu od srca, iskreno. - Dražen Vračar

• 10.11. 2006. godine B92 gostovanje na Jutarnjem programu
Pružena prilika za gostovanje u okviru emisije "Vodič za roditelje"
Politika - članak dostavljen GTZ- u

• 06.11.2006. godine besplatne novine 24 časa

• Sastanak 10.11. 2006.godine
Teme koje su obrađivane:
Radionica "Promene u budućnosti"

14.11.2006. godine prezentacija na aktivnu pedagoga i psihologa u 12h u Prvoj ekonomskoj školi

• 16.11. 2006. godine prezentacija u OŠ Josif Pančić
Teme koje su obrađivane:
Radionica "Što me brine, a što me raduje", voditelji Milica Ivanović i Stefan Dželetović

Opšta ocena, komentari i predlozi:
U cilju unapređenja rada Etosa učesnicima je podeljena anketa:

Anketa "Poboljšanje rada Etosa":

Molimo vas da što iskrenije odgovorite na sledeća pitanja:

1. Kako ocenjujete rad centra u odnosu na prošlu godinu?
•  Mislim da je bilo dosta pomaka u smislu tribina, podela rada, proširivanje Upravnog odbora.
•  Mnogo smo napredovali , počeli smo reči i planove da sprovodimo u delo , smislili ime, odžali tribinu, osmislili flajer...Nove fantastične ideje i planovi pristižu, samo da nastavimo sa sprovođenjem u delo i uspeli smo...
•  Podelili smo se i organizovali rad
•  Mnogo smo se uozbiljili, podela u timove je pozitivno i radikalno uticala na razvoj Etosa
•  Dosta smo se poboljšali, ostavrili cilj što se tiče tribine, i nastavljamo dalje
•  Popravilo se
•  Veliki pomaci, neki ciljevi koji su nekada izgledali neostvarivi, postali su stvarnost
•  U odnosu na prošlu godinu, mnogo smo aktivniji , i počeli smo sa edukacijom, to je ono čime bi trebali da se bavimo

2. Što za vas znači Etos?
•  Znači mi puno, osećam veliku podršku i mogućnost napredovanja i usavršavanja
•  Možda će zvučati sebično, ali moram da kažem meni lično "Etos" predstavlja pozitivno usmeravanje i izgradnju ličnosti na sopstvenom planu, fantastično utiče na mene u svakom pogledu u komunikaciji sa drugima, objektivnosti i upornosti
•  Etos je hobi, budućnost, podrška, osiguranje
•  Znači mi utočište os svakodneven mračnine i loših odnosa i loše komunikacije među ljudima, predstavlja motiv, nadu za bolje sutra
•  Znači mi puno jedna ekipa koja ima svoju uspešnu budućnost, puna ideja i pokretačke snage
•  Etos znači prijatelji, oslonac i tako bitrebalo da bude.
•  Etos znači prijatelj, oslonac
•  Znači mi toliko da me održava u borbi sa životom
•  Pre svega druženje, nova iskustva, putovanja...

Pačja škola

Stefanov članak:

Posle definicijskog upoznavanja sa idejom i projektom u GTZ-ovom prirucniku, cini mi se da je presudno za moj odlazak na seminar bila želja da iskušam smisao i upotrebljivost medijacije. Umoran od svakodnevnih spoljno-estetskih diskusija koje ni malo ne menjaju ono sto skola jeste i veoma zainteresovan za tematiku sukoba koja je gotovo anarhično lebdela u patološkom medjuprostoru proizvodivši frekvencije nekonstruktivnosti, nedorečenosti, nedefinisanosti i nerešivosti uvek zamornih i jedno drugom sličnih konflikata sa kojima se ni sam nisam mogao izboriti, ocekivao sam prijatno osveženje i pricu o kojoj se do sad nije pricalo, apsolutno nesluteći krajnje granice i mogućnosti koje medijacija kao vestina posredovanja nosi sa sobom.

Od svih sadržaja sa školskog seminara koji je odrzala pedagog Vesna Kravarušić posebno bih izdvojio(la) rasvetljavanje pojmova INTERES , ŽELJA i POTREBA, jer nam je upravo to otvorilo vrata usavršavanja pre svega odnosa sa drugim ljudima, a onda i kroz ostatak seminara usavrsavanje medijatorskih sposobnosti što nije nimalo lak podvig, ustvari to je pitanje koje bi svako trebao postaviti sebi, to je iskušenje i provera sopstvene civilizovanosti koja se ogleda u našem odnosu prema drugom čoveku i to prvenstveno u konfliktnim, tj. Situacijama sukobljenih interesa ,i dalje, nekonstruktivno izraženih želja i potreba koje su i pored šarolikosti čovekove prirode, arhetipski pozitivne, ali u nemogićnosti da se kao takve ispolje i ostvare.

Pole zavrsenog seminara koji je bio samo početna faza uradjen je mali akcioni plan školske grupe, a zainteresovanima ja pružena mogućnost da nastave rad u prvoj omladinskoj grupi za medijaciju na nivou grada čiji je voditelj pedagog Maja Vračar.

Tako je nastao ETOS, grupa mladih i kreativnih ljudi, galerija najrazličitijih likova 4 beogradske škole koji su se okupili oko jednog projekta.

Proširenje postojećih znanja, podsticajna atmosfera, novi ciljevi u pravcu vršnjačke edukacije, marketinga, saradnje sa sličnim timovima mladih, viši stepen organizovanosti i odgovornosti, nova iskustva, konstantne aktivnosti, druženje ,sinergija svih članova i voditelja Maje koja nas je stalno jačala i omogućila naš razvoj, sve su to obeležja rada centra.

Naša motivacija i rešenost za uvodjenje inovacija u škole raste svakim novim planom sprovedenim u delo.

Razmenili smo iskustva sa mladima iz zemlje, snimili smo serijal emisija edukativnog tipa koji će biti emitovan na RTS-u ovog meseca, imamo i naš prostor na internetu, započeli smo projekat vršnjačke edukacije i stvaranja novih timova u školama kao i aktiviranja postojećih, tribine, promocije i jako dragocena iskustva nekih nasih članova u samom procesu posredovanja...

A šta je to što mi menjamo i na sta utičemo?

Pre svega da bih slikovito ukazao na slabosti naših vaspitno obrazovnih ustanova i njenih činioca, izneću jedno krajnje subjektivno mišljenje, a to je zapravo poražavajuća i fascinantna činjenica da kojekakvi prazni i kičasti mediji sa svojim programom i kulturom novokomponovanog, propalog i na ovim prostorima metuzalemski ustoličenog društvenog (s)loja, generalno i u mnogome, više utiču na mlade nego li škola.To je ekvivalentno kulturnom genocidu! Škola, dakle mora biti jača, nedostaje je unutrašnji adut, a medijacija sigurno jeste jedna od neophodnih skrivenih strana njenog života.

Naše su navike da živimo i radimo u odredjenim uslovima koje nazivamo normalnim, tapkajući ,dakle, u mestu i praveći time izbor da nas dinamična priroda našeg bića pregazi. To su sve one 100 puta vidjene scene profesora koje diktiraju stranice novih lekcija, djaka koji iz čiste navike i želje za uspehom ponovo po ko zna koji put bubaju to isto videći tu samo ocenu ,da bi posle nedelju-dve to "odavno zastarelo gradivo" nekud izvetrelo; dobar deo zadataka radimo zato što TO TAKO MORA i to "MORA" dodatno podstiče besmislenost i pasivnost; zatim brojni i svakodnevni primeri konflikata na razl. relacijama koji nisu nista drugo do posledica delovanja tkz. Kočnica u komunikaciji( etiketiranje, napadanje sagovornika ,a ne problema itd); nedostatak drugarstva, kolektivnog duha, povezanosti i uzajamnosti, u krajnjem, nedostatak altruizma kao i mnogi drugi naprosto ukorenjeni faktori koji zajedno utiču na stvaranje ne baš sjajnog ETOSA u našim školama. Sva ukorenjena problematika koja kroz navedene primere jeste već dugo deo naše svakodnevnice, a mnogima se i ne čini kao problem trebala bi se spoznati i zameniti.

Sa druge strane, skola kroz aspekt obrazovanja kao pružanja osnovnih i opštih znanja i čistog upoznavanja sa jednom bibliotekom koja nas tek očekuje sutra u zanimanju i zivotu uopšte,zaista dobro funkcioniše i za to se mogu kazati samo reči hvale naseg obrazovnog sistema, ako izuzmemo ponekad zastarele i prevazidjene stručne nastavne programe i stvarno mislim da je odlično što naše srednje škole i gimnazije naravno, pored stručno profilnih predmeta imaju i dovoljan broj onih opštih koji omogućavaju kulturni i moralni razvoj jedinke koji je posebno intezivan i od prelomnog značaja upravo u periodu školovanja.

Medjutim postavlja se pitanje da li je ta komponenta obrazovanja dovoljna? Šta je sa vaspitnom ulogom škole? Kakva je interakcija izmedju profesora i učenika, i konačno ona malo intimnija pitanja o školi do koje zakonska rešenja ne dopiru i kojima se mi najviše i bavimo, a to su pitanja o dinamici života škole, kako skola dise, koji su to unutrašnji problemi i pre svega pitanje klime medjuljudskih odnosa; i zajedničkim delovanjem na progresiju tih fragmenata zapravo menjamo i ove gore navedene važne spoljne svrhe školstva.

Zašto ne napraviti bar jedan korak napred? U suprotnom , na duge staze zapravo sami sebi dižemo zidove naše pačije škole pa će biti kao što je čika Jova Zmaj rekao : "Al se nisu makli dalje od pocetka...", a još je neko nekad davno rekao i dobro je rekao jer to stalno treba ponavljati ljudima: "Ako ne postaneš bolji , postaćeš gori."

Medijacija koju sprovodimo kao mogućnost, ideju, sredstvo, kutak u svakoj školi mnogo je više od same prevencije konflikata.

Mi smo samo prva generacija ovog oml. Centra, koja je probila led, uradila teži deo posla, i dalje puni entuzijazma i želje da se menjamo i pokažemo ljudima da svet može postati bolje mesto, znamo da je pred nama jos puno akcija. Zahvalni smo svima koji su pružili podršku, razumevanje i pomoć ovoj ideji, mnogo su nam pomogli jer bez njih ni realizacija projekta ne bi bila moguća.

Za nekog borba sa vetrenjačama, za nas pokretačka sila...
Ovo je proces, on je započet i kad je jednom krenuo više se ne može zaustaviti

Stefan Dželetović,
Upravni odbor omladinske grupe " Etos"
i učenik 4.razreda Zubotehničke škole

 
 

Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

Pedagoško društvo Srbije © na Internetu od 2002. sajt osnovala Sonja Žarković / webmaster: e@leksa

 
.
 
REKLAME