Pedagoško društvo Srbije je 05.11. 2004. god. u saradnji sa The English Book i Oxford University Press-o m , organizovalo je predavanje sa diskusijom na temu:
"KONSTRUKTIVISTIČKI PRISTUP NASTAVI".
Imali smo zadovoljstvo da naša gošća ovoga puta bude g-đa Msc Stephanie Richards , regionalni direktor r OUP-a za jugoistočnu Evropu.
U svom izlaganju iznela je svoje lično pedagoško iskustvo kada je u pitanju Modularna teorija inteligencije ili višestruka kako je popularno nazivaju. Tvorac ove teorije Howard Gardner , profesor pedagogije na univerzitetu Harvard pokrenuo je projekat koji je proširio dotadašnju definiciju inteligencije sa ciljem da se otkrije priroda inteligencije i razmotre alternativni načini razmišljanja o njoj. Njegov model govori nam da postoji sedam različitih vrsta inteligencije koje su samo u neznatnoj povezanosti logičko-matematička, spacijalna (prostorna), muzičko-ritmička, telesno-kinestetička, verbalno-lingvistička, interpersonalna i intrapersonalna.
Stefani je ovu teoriju prilagodila nastavi engleskog jezika u svakodnevnom pedagoškom radu sa studentima , a duboko veruje da je moguće primenjivati u svim nastavnim predmetima. Nastava se može osmisliti tako da posluži svih sedam inteligencija svakog nastavnog časa. Stefani u skladu sa ovom teorijom postiže izvanredne rezultate u radu sa studentima jer model višestruke inteligencije ne poznaje grupisanje prema spososbnostima. U školi koja poklanja pažnju višestrukim inteligencijama vrlo je malo onih koji imaju poteškoće u razvoju . Škola višestruke inteligencije polazi od toga da je svaki učenik darovit.
Naša gošća iznela nam je na osnovu dugogodišnjeg iskustva, zapažanje o tome kako većina nastavnika mnogo radi neposredno na časovima , uz uverenje da će i učenici samim tim više raditi, a na unutrašnjem planu razvoja učenika upravo je obrnuto....Nastavnik u konstruktivističkom pristupu radi mnogo pre neposredne realizacije nastavnog časa , a posle časa pristupa samorefleksiji i analiziranju . "Kada se nastavnici osposobe za strategije višestrukih inteligencija , njihovi učenici uče uspešnije i delotvornije . Više učenika uči bolje i zadržava naučeno . Raste samopouzdanje i ljubav prema učenju. To znači da ćete imati manje problema , manje učenika kojima je potrebna posebna pažnja ili posebno umeće dodatnih programa za decu sa poteškoćama u učenju" , zaključuje naša gošća.
Stefani veruje da nastavnici igraju bitnu ulogu u vrsti inteligencije koju razvijaju kod učenika , jer pojedinac ima puno sposobnosti i talenta , ali njih treba otkriti i negovati . Kada nastavnik utiče na stav učenika o inteligenciji , onda utiče i na sposobnost učenika. Staro shavaćanje o nepromenjivoj inteligenciji više ne vredi. Ono je u veliko j meri kod učenika , ostavilo trag na njihovo samopoštovanje i čitav život.
Vreme je da pedagozi i roditelji prestanu postavljati staro pitanje, "Koliko si pametan? " , novo je pitanje , " Na koji si načine pametan?", jer svi smo nadareni ; jedino neki još nisu otkrili svoj dar... . |

|