|
|
|
Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina
 |
 |
 |
|
:: Uputstvo za učenje :: |
UPUSTVA ZA UČENIKE :
KAKO POBOLjŠATI SVOJE UČENjE?
ŠTA ZNAČI UČITI AKTIVNO? • trudi se da gradivo razumeš i povežeš • poveži gradivo koje učiš s onim znanjem koje već imaš (podela na predmete je didaktička, a u životu je sve povezano!) •uči čitajući poluglasno (ili koristeći unutrašnji govor) •pri ponavljanju čitaj samo podcrtane delove (ako se ne prisećaš, čitaj ponovo sve!) • pronađi (i podcrtaj) važne delove (ako je gradivo sasvim novo tek tokom drugog čitanja)
• svojim rečima tumači gradivo (i kad s i sam/a u sobi, ali pored zatvorene knjige) • aktivno ponavljaj male celine i kreći dalje tek kada ih naučiš (ne brzaj!) • obično se bolje uči samostalno, a povremeno se možeš s nekim međusobno ispitivati
KAKO ORGANIZOVATI UČENj E? • uči što je više moguće na istom mestu (u sobi!)
• razdeli gradivo u manje celine • napravi polugodišnju strategiju učenja • poctravaj bitne delove (u drugom čitanju) • raspitaj se kako izgledaju testovi znanja i tome prilagodi učenje • napravi svoje beleške ili skice • u dnevnom rasporedu mora biti mesta za odmor, zabavu... • pitaj nekog, ako ne razumeš (to nije sramota!) • ne uči tokom noći uoči testa • uči kontinuirano tokom cele godine (pomalo), a ne kampanjski • prošetaj se i budi fizički aktivni i u vreme najžešćeg učenja • ne odgađaj učenje u zadnji tren (to je brzi izlaz iz neugodnosti, ali nije konačno rešenje!) • ako se baš sada ne možeš skoncentrisati, promeni dnevni plan učenja (ne troši vreme uzalud!) • ako nisi uspe ostvariti plan učenja, koriguj ga prema novonastaloj situaciji
KAKO POVEĆATI MOTIVACIJU? • veseli se kad nešto naučiš ili položiš (i proslavi" to s društvom!) • svaki napredak poprati pozitivnim mislima (i mali napredak je napredak!) • traži zanimljivosti u gradivu (one uvek postoje!) • nagradi se kad ostvarišplan (izlaskom!?) • treba nagraditi i upornost u učenju (drugom ćeš prilikom naučiti brže i bolje!) • nisu svi drugi pametniji od tebe, već bolje organizirani i imaju bolje navike i metode učenja i snalaženja
ŠTA NE TREBA ČINITI U UČENjU? • seti se na vreme da postoje provere učenja i to savkodenevno (one tebe vrebaju i kad ti ne misliš o njima!) • ne razmišljaj o strahu od odgovaranja ili testa znanja tokom učenja • ne postavljaj sebi prevelike dnevne zahteve i neostvarive ciljeve • ne prekidaj učenje čim nešto ne razumeš (mozgaj ili nekog pitaj! To nije sramota!) • ne budi malodušan/na zbog težine gradiva ili zaboravljanja (sve se može naučiti i svi zaboravljaju!) • ne brzaj samo napred u gradivu (nište bez aktivnog ponavljanja!) • ne odustaj od učenj a zbog zabave ili drugih poslova (najpre učenje, pa onda nagrada!) • ne oslanjaj se praviše na tuđe beleške (one su najčešće usputni produkt tuđeg učenja!) • ne veruj svojim drugovima i drugariama da vrlo malo uče (svi se volimo hvaliti! Hvali se i ti!) • ne odbijaj pomoć i savete!
Tekst pripremila:
Maja Vračar, diplomirani pedagog
|
|
|
 |
 |
 |
|
|