zaskriptove
Pedagoško društvo Srbije
 
početna početna strana
početna

početna strana


ARHIVA VESTI I DOGAĐAJA OD 2002. DO 2013. GODINE
ARHIVA 2013. GODINA
ARHIVA 2012. GODINA
ARHIVA 2011. GODINA
ARHIVA 2010. GODINA
ARHIVA 2009. GODINA
ARHIVA 2008. GODINA
ARHIVA 2007. GODINA
ARHIVA 2006. GODINA
ARHIVA 2002. -2005. GODINA
POVRATAK NA NOVI SAJT
  Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

 

 

 

 

 

 

:: Škola bez zidova, put ka novom svetu obrazovanja ::


Reforma obrazovnog sistema je upravljanje sistemskom tranzicijom. U Srbiji, ona podrazumeva trnovit put promena u cilju sustizanja razvijenih obrazovnih sistema. Mislimo da je jedna od najvažnijijih promena jačanje profesionalne i institucionalne autonomije škola. Sigurno je da su pedagozi dokazali da su u pedagoškoj revoluciji 2001-2003 bili važna i nezamenljiva pokretačka sila za promenu. U skladu sa razvojem koncepcije Kurikuluma, bez obzira na nepovoljnu obrazovnu politiku na nivou sistema, mislimo da je važno razvijanje strategije otvorene škole i jačanje kompetencija, sadržaja i metoda rada svih aktera u realizaciji ciljeva i ishoda obrazovanja, samim tim i pedagoga.

Otvorena škola podrazumeva demokratsku tranziciju sistema i institucija sistema, škola, od dirigovanog ka sistemu zasnovanom na potražnji. Neke od karakteristika sistema zasnovanog na potražnji su se na sreću, ugradile u kulturu škola u našoj zemlji. Ovakav demokratski pristup podrazumeva i upoznavanje sa novom graničnom naučnom disciplinom - menadžment u obrazovanju. Poznavanje ove discipline podrazumeva korišćnje komparativne prednosti zemalja iz okruženja, kao i primenu menadžment funkcija (planiranje, organizovanje, vođenje, kontrolisanje) na svim nivoima obrazovne delatnosti, samim tim i u školama.

Na mikro nivou to znači da u promenljivom okruženju škola mora imati sluha, znanja i kapaciteta da se prilagodi i odgovori potrbama korisnika obrazovnih usluga i smanji moguće posledice negativnih uticaja promena koje nisu demokratske.

Zbog svega mislimo da je nephodno da se pedagazi osnaže za preuzimanje novih uloga u procesu tranzicije ka otvorenoj školi bez zidova, i da se motivišu da ovladaju znanjima, veštinama i sposobnostima za kritičku primenu funkcionalnih znanja o sistemu obrazovanja, njegovom obliku i suštini.

Cilj projekta je da se pedagozi osnaže da izvrše promene u školi ka instituciji koja je decentralizovana i liberalizovana. U planu je organizovanje serije konsultativnih razgovora u 10 gradova Srbije ( Subotica, Zrenjanin, Novi Sad, Šabac, Valjevo, Kragujevac, Užice, Kruševac, Niš, Vranje), pod nazivom ROŠ i pravljenje strategije za razvoj OTVORENE ŠKOLE .


Autor projekta:
Sonja Žarković,
predsednik Pedagoškog društva Srbije

preuzmite kompletan projekat u MS Word formatu

Održani skup: ŠKOLA BEZ ZIDOVA, PUT KA NOVOM SVETU OBRAZOVANjA (Metropol, 22.04.2005.)

 
 

Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

Pedagoško društvo Srbije © na Internetu od 2002. sajt osnovala Sonja Žarković / webmaster: e@leksa

 
.
 
REKLAME