RECEN ZIJA ZA KNJIGU LJILJANE SAPUNDŽIĆ ''IZ PRAKSE ŠKOLSKOG PEDAGOGA''
Duže od pola veka u srpskim školma rade stručni saradnici. Centralno mesto u toj stručnoj službi pripada školskim pedagozima. O radu ovih, za kvalitetan rad škola neophodnih stručnjaka napisano je, u našoj stručnoj pedagoškoj literaturi dosta naslova. U stručnim časopisima je objavljen veliki broj članaka koji se bave raznim aspektima rada pedagoga. Objavljeno je i nekoliko metodičkih priručnika za rad školskih pedagoga. Knjiga Ljiljane Sapundžić ’’Iz prakse školskog pedagoga’’ je jedinstvena u dosadašnjoj pedagoškoj literaturi jer nju je autor (praktičar, školski pedagog) namenio svojim kolegama školskim pedagozima. To je vrsta vodiča, stručnog uputstva, koje i te kako pomaže mladim pedagozima da što stručnije i kvalitetnije obave svoje zadatke, u kome mogu naći umešno odabrane instrumenate, rešenja, programe, primera dobre prakse. Ali, kako kaže sam autor ’’nije mu cilj da nametne načine i mogućnosti realizacije pojedinih aktivnosti ... već da pojasni nedovoljno jasne puteve mladom pedagogu’’ koji će odabrati ona rešenja koja će njemu i uslovima u kojima radi najviše odgovarati. Svakako da i iskusni pedagozi treba da koriste ovu knjigu jer u njoj Ljiljana Sapundžić nudi dosta mogućnosti za usavršavanje i unapređivanje njihovog rada.
Knjigu preporučujemo i ostalim školskim akterima, pre svih psiholozima, nastavnicima, učiteljima, direktorima ... kojima će ona pomoći da razumeju ulogu i zadatke školskog pedagoga, da uspostave što uspešniju saradnju sa njim, ali i da unaprede sopstveni rad a samim tim i ukupni obrazovno-vaspitni rad škole.
Prve stranice ove knjige, njen pisac, Ljiljana Sapundžić posvećuje ličnim i profesionalnim karakteristikama pedagoga škole, kao i odnosu pedagoga i ostalih učesnika u vaspitno-obrazovnom radu škole. To je korisno jer su u praksi prisutna nerazumevanja i neshvatanja zadataka i kompetencija školskog pedagoga.
Sledi stručan i profesionalno korektan prikaz aktivnosti u svakoj oblasti rada pedagoga koji je propraćen sveobuhvatnom ponudom upotrebljivih instrumenata (upitnika, anketa, skala, listi ...). Autor mnogih od tih instrumenata je Ljiljana Sapundžić; oni su proizašli iz njene prakse. Tu je i ponuda programa, analiza, scenarija radionica, pisanih priprema inovativnih časova, predavanja, koji mogu koristiti, kojima se i te kako može unapređivati rad školskih pedagoga, ali ne samo njih već i ostalih stručnih saradnika, učitelja, nastavnika, direktora, jednom rečju može se unapređivati ukupan obrazovno-vaspitni rad škole.
Knjiga Ljiljane Sapundžić ima i potrebnu stručnu i praktičnu vrednost. Sve što je napisano je naučno utemeljeno, stručno zasnovano, a pored toga je i praktično provereno pa je preporučujemo svim pedagozima, a i ostalim stručnim saradnicima, školama, učiteljima i nastavnicima, školskim akterima, stručnoj javnosti.
Zbog svih kvaliteta koje poseduje, zbog aktuelnosti i potrebe za njenim sadržajem knjiga Ljiljane Sapundžić ’’Iz prakse školskog pedagoga’’ zaslužuje da za izdavača ima tako stručnu, ozbiljnu i uglednu organizaciju kao što je Pedagoško društvo Srbije, pa svesrdno predlažem Upravnom odboru da Društvo da bude izdavač ove knjige.
Koleginici Ljiljani Sapundžić se zahvaljujem na uloženom trudu čiji je rezultat ova korisna knjiga
U Užicu 7.4.2o11. god. Zlatić Ljubinko, dipl. pedagog
CENA: 500,00 din.
CENA ZA USTANOVE: 600,00 din.
Sve informacije na: 011 2687-749
|