U cilju podizanja profesionalne kompetencije pedagoga u školama u organizaciji Pedagoškog društva Srbije, u prostorijama na Terazijama br 26, održana su prva dva (od ukupno tri dela) seminara za mlade pedagoge osnovnih i srednjih škola Beograda, pod nazivom:
PREZENTACIJA I PRIMENA MODELA I PROGRAMA U PRAKTIČNOM RADU PEDAGOGA U SARADNJI SA NASTAVNICIMA I RODITELJIMA I RADU SA UČENICIMA
Autor i voditelj seminara je Slavica Radaljac , pedagog sa 26 godina radnog iskustva u osnovnoj i srednjoj školi. Sadržaj seminara je rezultat je višegodišnjih promišljanja i istraživanja školske prakse autora.
Realizacija seminara se odvija u tri dana u trajanju od punih osam sati rada. Termini za realizaciju seminara su planirani u razmaku od nedelju dana, a to s ciljem da se učesnicima omogući da posle zaista intenzivnog rada na prvom danu, srede utiske, da se izvrši valorizacija prethodnog dela seminara, kako bi uspešno nastavili učešće u sledećem delu.
Zbog izuzetno obimnog sadržaja seminar je realizovan i kroz različite oblike rada, od mini predavanja, predstavljanja, prikaza, preko demonstriranja, diskusija, analiza, debata, radionica. Za pauze je ostajalo po desetak minuta...
Osnovni pristup u realizaciji seminara je:
. upućivanje učesnika na neposrednu primenu brojnih modela, rešenja koja su pripremljena tako da se po završetku seminara mogu neposredno primenjivati u svojim školama. Obzirom da je sav materijal predstavljen na disketama, moguća je i njihova dopuna ili korekcija u zavisnosti od uslova škole ili stava samog pedagoga.
. Samostalno izrađivanje modela na zadate probleme koje nalaže praksa i reforma obrazovanja, koja je u toku
. Upućivanje na ekonomičnost i efikasnost u radu, koja je neophodna s obzirom na obim i složenost poslova pedagoga
Strukturu trodnevnog seminara čine sledeće komponenete:
Prvi dan
. pedagog kao saradnik direktora u organizaciji rada škole,
. planiranje
. saradnja sa roditeljima
. edukacija razrednih starešina za rad sa roditeljima
. stvaranje uslova za uspešnu saradnju
. neposredna saradnja na opštem, odeljenskom i pojedinačnom nivou
Drugi dan
. rad sa učenicima
. individualni rad sa učenicima uz prezentaciju konstruisanog softwera za snimanje
. socio-ekonomskog statusa učenika
. ispitivanja problema u odeljenju sa prikazanim instrumentima
. radionice za rad sa odeljenjem sa pripremljenim materijalima za direktno korišćenje
. radionica u odeljenju
Treći dan
. nastava
. edukacija nastavnika za razredno starešinstvo, tj. prikaz seminara koji bi učesnici održali u svojim sredinama, sa kompletnim materijalima za neposrednu realizaciju seminara u svojim sredinama
. predavanja za stručne organe
. edukacija nastavnika za primu aktivnih metoda u nastavi, tj. prikaz seminara za nastavnike u svojim sredinama, pripremljen materijal
. metode objektivnog ocenjivanja uz primenu softwera
. analitičko istraživački rad
. izrada i primena didaktičkog materijala u nastavi pojedinih predmeta
Svaka od ovih komponenti praćena je brojnim načinima i modelima ostvarivanja u pedagoškoj praksi imajući u vidu krajnji cilj seminara - profesionalnu afirmaciju struke, a time i samog pedagoga
Prema mišljenju autora i voditelja seminara, Slavice Radaljac, profesionalno angažovanje pedagoga na polju nastave predstavlja najinspirativniji i najplodonosniji rad, jer efekti rada pedagoga na području nastave imaju indirektan, snažan i efektan uticaj na najzastupljeniju konstitutivnu komponenetu škole, a to su učenici.
Jedna od glavnih referentnih vrednosti seminara je pružanje odgovora na pitanje ''KAKO''. Za svako područje rada pedagoga, KAKO svaki problem, zadatak postaviti na ''široku platformu'' , je upravo osnovni uslov i zahtev pedagoške prakse.
Obzirom da je propratni materijal predstavljen na disketama (za ceo seminar šest disketa) moguća je dopuna i korekcija svega ponuđenog u zavisnosti od uslova škole ili stila rada samog pedagoga. Upravo ova činjenica svedoči o otvorenosti i fleksibilnosti modela.i programa kojima raspolaže seminar.
Na kraju, želimo da istaknemo da je profesionalnost i kompetencija autora i voditelja seminara Slavice Radaljac, vezivana za poznavanje i primenu naučenih saznanja, do kojih je došla pedagoška nauka. Najveći kvalitet i uslov za uspešan rad jeste da svaki pedagog ume da misli na filozofski, naučni, ali i praktični način, a upravo to je predmet bavljenja ovog veoma uspelog i korisnog seminara, koji je od samih učesnika izuzetno visoko ocenjen.
Na pitanje: Vaš opšti utisak o seminaru, učesnici su odgovorili: (citati)
. Seminarem sam oduševljena u bukvalnom smislu te reči. Neverovatno koliko pozitivne energije. Vrlo retko se nalaze ljudi koji žele pružiti podršku. Meni to jako puno znači.
. Odličan seminar veoma je dobro to što je usmeren na praktične probleme u radu
. Odlično nadam se da ćemo se viđati još.
. Korisno, zanimljivo puno praktičnih znanja, ali nadam se da ćemo se videti još i dobiti još informacija.
. Veoma dragoceno iskustvo. Hvala Vam.
. Ovakav seminar je zaista neophodan smatram da će mi veoma pomoći da poboljšam organizaciju i kvalitet svoga rada.
. Vrlo efikasno, ovako nešto može i češće da se organizuje.
. Nadamo se da ćete nam i ubuduće biti uzor i nesebično sa nama deliti svoja znanja i iskustva.
. Korisno višestruko ali bi prezentacija izloženog materijala mogla da bude uz veće angasžovanje svakog učesnika.
. Jako korisno i efikasno, hvala Vam.
. Odličan. Jako dobar za potvrdu ili preispitivanje dosadašnjeg rada. Odlični komentari za organizaciju i saveti za strategiju.
. Veoma je korisno što se uz ponuđeni sadržaj daje i materijal u elektronskom obliku.
. Za sada najkorisniji seminar na kome sam prisustvovao
Na pitanje kojom brojkom, od 1 - 5 , ocenjujete seminar
Učesnici su seminar vrednovali ocenom 4,80
Na pitanje da li se dati sadržaji mogu primenjivati u praksi, na ponuđene odgovore...
Ne - ni jedan učesnik
Delimično - jedan učesnik
U velikoj meri - smaraju svi ostali učesnici
U ime učesnika seminara i Pedagoškog društva Srbije,
Maja Vračar , pedagog
Sva dalja obaveštenja o seminaru možete dobiti kod koordinatora seminara Maje Vračar (kontakt telefoni: 064/1833-455 , e-mail: vracarmaja@yahoo.com , Pedagoško društvo Srbije: 011/686-056
e-mail: pds_bgd@EUnet.rs ).
|