OSNAŽIVANJE MLADIH KROZ UČENIČKE PARLAMENTE
Pedagoško društvo Srbije Vam predstavlja seminar za stručno usavršavanje prosvetnih radnika "Osnaživanje mladih kroz učeničke parlamente".
Seminar je akreditovan za školsku 2012/13. godinu od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
AKREDITACIJA BROJ: 72
Kompetencija:
K3
Prioriteti: 4
TRAJANJE PROGRAMA: 3 dana, 18 bodova
NAČIN IZVOĐENJA:
-
KLASIČAN NAČIN IZVOĐENJA
- SEMINAR PUTEM INTERNETA
Klasičan način izvođenja seminara podrazumeva formiranje grupe polaznika. Seminar se organizuje u trajanju od tri dana, rad je podeljen na radionice, a trajanje pojedinačne radionice je sat i po, ukupno 12 radionica. Seminar se održava u zainteresovanoj ustanovi.
Pored klasičnog načina izvođenja seminara Pedagoško društvo Srbije Vam nudi i pohađanje seminara putem Interneta.
Dinamika rada ovde je potpuna individualizovana: svaki učesnik bira početak, tempo i završetak svojih aktivnosti. Nastavni sadržaj je dostupan 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji. Opširnije o ONLINE seminaru...
|
Program "Osnaživanje mladih kroz učeničke parlamente" je rađen u saradnji GTZ CTYE- nemačke vladine organizacije za tehničku saradnju (Deutche Gasellschaft fur Technische Zusammenerbeit) i Pedagoškog društva Srbije u okviru projekta "Promocija participativnih prava mladih".
Institucija |
Pedagoško društvo Srbije, Terazije 26, 11000 Beograd |
Koordinator |
Danica Belić, danica.belic@gtz.de, 063/517-065 |
Autori |
Milena Golić, Marija Radovanović, Stanislava
Vidović |
Realizatori |
Stanislava Vidović, Marija Radovanović, Milena
Golić, Biljana Radosavljević, Danica Belić, Nada
Škundrić, Maja Vračar, Vesna Kravarušić, Nataša
Stojanović, Ljilja Vdović, Dragana Ćuk, Nevenka Kraguljac,
Mirjana Ostojić, Biserka Svetozarević, Sunčica Stankov |
Opšti ciljevi |
Osposobljavanje profesionalaca za rad sa mladima na
uspostavljanju i unapređenju rada učeničkog parlamenta i
promociji participativnih prava mladih |
Specifični ciljevi |
Unapređivanje znanja, veština i vaspitne kompetencije
zaposlenih u obrazovanju; Osposobljavanje nastavnika da budu podrška
učenicima pri formiranju učeničkog parlamenta, kod pokretanja
akcija u školi i pri uključivanju u rad stručnih i organa
upravljanja u školi; Umrežavanje i širenje ideje participacije učenika u
školama i životnim situacijama |
Sadržaj i aktivnosti |
1. Dečja prava i upoznavanje sa Konvencijom o pravima deteta
i članovima Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. 2.
Demokratija i parlament. 3. Učenički parlament u školi. 4. Timski
rad. 5. Liderstvo. 6 Kritičko mišljenje. 7. Pregovaranje. |
Ciljna grupa |
nastavnici/profesori predmetne nastave – osnovne škole, profesori
predmetne nastave – gimnazije, profesori predmetne nastave – srednje
stručne škole, nastavnici praktične nastave – srednje stručne
škole, saradnici u nastavi (romski asistenti i saradnici u SSŠ, muzičkim
i baletskim školama), profesori stručnih predmeta u umetničkim
školama (muzičkim, baletskim, likovnim), nastavnici/profesori u školama
za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, saradnici, pedagoški asistenti
i pomoćni nastavnici, stručni saradnici, vaspitači u domovima
učenika, direktori/ pomoćnici direktora |
Broj učesnika |
30 |
Trajanje |
tri dana (18 bodova) |
Seminar je proizašao iz potreba pedagoških praktičara u školama za efikasnijim uključivanjem mladih u rad škole i rešavanje učeničkih potreba i problema.
Takođe, funkcionisanje učeničkih parlamenata u školama, što je zakonska obaveza svake škole, do sada nije bilo na zadovoljavajućem nivou.
Iz ovih potreba proistekao je i opšti cilj programa:
Osnaživanje mladih, pružanje pomoći i podrške da, kroz promociju participativnih prava mladih i demokratskog načina udruživanja, unaprede funkcionisanje učeničkih parlamenata.
Specifični ciljevi programa su unapređivanje znanja profesionalaca zaposlenih u školi (profesori, nastavnici, stručni saradnici, direktori) i njihovo osposobljavanje za rad na implementaciji programa u školama.
Profesionalci bi bili konstantna podrška mladima i njihovim inicijativama u stvaranju uslova za učeničko organizovanje i uspešno funkcionisanje učeničkog parlamenta, u promociji participativnih modela rada u školi i jačanju kulture demokratizacije, poboljšanje ukupne atmosfere u školi, u osposobljavanju učenika da budu nosioci akcija kroz osmišljenje sadržaje i podrška uključivanju učenika u osnovne tokove školskog i društvenog života.
Kroz uspostavljanje aktivne saradnje između mladih i odraslih koji su prošli ovaj program a pripadaju različitim sredinama, ovaj program bi omogućio ostvarivanje još jednog specifičnog cilja: umrežavanje i širenje ideje participacije učenika i povezivanje sa mladima na različitim nivoima: lokalni, regionalni, republički.
OPŠIRNIJE O AKTIVNOSTIMA I SADRŽAJIMA SEMINARA...
A ŠTA JE TO UČENIČKI PARLAMENT?
Učenički parlament je zakonom zagarantovana formalna institucija, koja učenicima omogućava demokratski način udruživanja radi zastupanja interesa svih učenika u školi, kao i učešće učenika u donošenju odluka koje se njih neposredno tiču.
DOBROBITI OD OSNIVANJA UČENIČKIH PARLAMENATA
- ZA UČENIKE
- ZA ŠKOLU I NASTAVNIKE
- ZA RODITELJE
- ZA LOKALNU ZAJEDNICU
- ostvarivanje prava garantovanih međunarodnim i nacionalnim dokumentima
- prihvatanje prava i odgovornosti
- uvažavanje ličnosti učenika
- svestran razvoj učenika
- iskustvo timskog rada
- učenje o različitosti i nediskriminatorskom ponašanju
- jasna i blagovremena informisanost svih učenika
- mogućnost uticanja na odluke bitne za učenike
- kvalitet saradnje između učenika i nastavnika
- veće zadovoljstvo radom i životom u školi
- bolja saradnja i komunikacija sa učenicima
- upoznavanje sa željama i potrebama učenika
- smanjivanje odgovornosti i podela obaveza
- zadovoljstvo donošenim odlukama, bez prisile
- smanjivanje vremena koje se troši na uvođenje reda i discipline u svakodnevnom radu
- lakša adaptacija na promene
- veće zadovoljstvo radom i životom u školi
- odgovorna deca koja su svesna svojih mogućnosti i spremnija na bolju komunikaciju
- lakše identifikovanje potreba svih strana
- bolja saradnja i zadovoljstvo školskim procesom
- manji broj konfliktnih situacija koje nastaju usled nezadovoljstva školskim životom između roditelja i dece
- primena naučenih veština (prihvatanje različitih mišljenja, tolerantnost, mogućnost argumentovanog diskutovanja...) u porodičnom životu kroz obostrano učenje i kontat
- aktivno uključivanje u školski proces
- lakše upoznavanje sa potrebama učenika i adekvatno prilagođavanje lokalnih akcija
- lakša i bolja informisanost o životu u školi
- bolja raspodela namenskih sredstava
- mogućnost dvosmerne komunikacije radi realizacije zajedničkih ciljeva
- kvalitet rada škola se poboljšava čime se poboljšava kvalitet života u lokalnoj zajednici