zaskriptove
Pedagoško društvo Srbije
 
početna početna strana
početna

početna strana


ARHIVA VESTI I DOGAĐAJA OD 2002. DO 2013. GODINE
ARHIVA 2013. GODINA
ARHIVA 2012. GODINA
ARHIVA 2011. GODINA
ARHIVA 2010. GODINA
ARHIVA 2009. GODINA
ARHIVA 2008. GODINA
ARHIVA 2007. GODINA
ARHIVA 2006. GODINA
ARHIVA 2002. -2005. GODINA
POVRATAK NA NOVI SAJT
  Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

 

 

 

 

 

 

:: Nova škola - autori ::

Petar Savić /Požega, 28. maj 1910.-Beograd, 3. april 1993. /. U Užicu provodi detinjstvo i mladost, i završava čuvenu Učiteljsku školu, 1932. godine. Tokom pedesetih godina završava studije pedagogije na beogradskom Univerzitetu. U njemu su se tako, na najbolji način proželi izuzetno bogato učiteljsko iskustvo, neposredan rad sa

učenicima u najrazličitijim sredinama i profesorsko obrazovanje. U nizu svojih istraživačkih radova i studija, tokom celog svog života, iznalazi najbolje pedagoške modalitete i kao nepomirljivi novator gradi sopstvenu viziju NOVE ŠKOLE.
Uprkos mnogim preprekama, prof. Savić uspeva da, uz podršku i pomoć porodice, od 1964. godine, obelodani ponešto od svojih spisa ( Savremeni postupci u nastavi, Beograd, 1964., Savremena organizacija nastave, II izdanje, Beograd, 1965., Tehnologija samoobrazovanja, Beograd, 1973., - II izdanje, Beograd, 1975/76., Treba li
vaspitača da zameni kompjuter, Beograd, 1973. - II izdanje, Beograd, 1975., Učenje kroz igru zabavu i humor, Beograd, 1986., Demokratski preobražaj škole i društva, Beograd, 1993 .). Reč je o knjigama u kojima se kritički pretresaju pitanja vezana za organizaciju nastave i nastavne postupke, izlaže tehnologija samoobrzovanja, bespoštedno razgradjuju tradicionalne metode i, ukratko, udaraju temelji svojevrsnog demokratskog preobražaja škole. Od 1973. god. pa nadalje, uspeva da kroz saradnju sa mnogim nastavnicima- sledbenicima širi svoje ideje u praksi i implementira ih u brojne učionice širom naše zemlje.
Nažalost, sve je to ostajalo na nivou pojedinačnih, manje ili više uspešnih , odn. zapaženih pokušaja, koji nisu bili organizaciono povezani u jedan ozbiljan projekat koji bi pokazao vaspitno-obrazovne efekte ovog modela nastave. Zbog potpunog izostanka odgovarajuće podrške relevantnih naučnih i drugih društvenih činilaca, neophodnih za verifikaciju pedagoških dostignuća Petra Savića, delo ovog autora, za njegova života ostaje nepriznato. Ali, sa protekom vremena i promenama koje je Petar Savić na svoj način i predviđao, on i njegova vizija škole dobijaju sve više na aktuelnosti. ,

Drinka Savić- Guteša /ćerka Petra Savića/ je pedagog, zaposlena u Srednjoj tehničkoj PTT školi u Beogradu. Od školske 1994/95. eksperimentalno uvodi model višefrontalne nastave u pojedine nastavne predmete , prvo u svojoj školi, a od 1997/98.je koordinator Ogleda o primeni modela VFN u deset srednjih škola u Srbiji, po odobrenju Ministra prosvete republike Srbije.
Školske 2000/01.god. učestvuje u evaluativnom istraživanju modela VFN, koje sprovodi prof. dr Nenad Havelka , čiji rezultati su objavljeni u časopisu Nastava i vaspitanje br.5. 2001.god (preuzmite kompletan tekst evaluativnog istraživanja).
Autor je više radova koji su teorijski i praktično posvećeni primeni modela

VFN i koji su publikovani u stručnim časopisima / Nastava i vaspitanje br.1. 1997.god., str.18. ; br1-2 2000. str. 207.; br. 5. 2001. str.501 (preuzmite kompletan tekst u word formatu).; Pedagogija br.3-4 .2000 str.496.; PTT saobraćaj br.3.2002 .str 73.
Autor je saopštenja na tri naučna skupa u Beogradu: Veliki pedagoški seminar, 4.10.1999.; 9.kongres SPD Jugoslavije-11. i 12. 05.2000.god. i IV naučni skup Instituta za pedagoška istraživanja, 23.12.2002.god. Jedan je od autora seminara Višefrontalna nastava-Nova škola Petra Savića i voditelj istog.

Dragan Savić, pedagog, /sin Petra Savića/ je dugi niz godina bio neposredni saradnik i pomoćnik Petru Saviću u sređivanju, objedinjavanju svih objavljenih i neobjavljenih spisa u jednu jedinstvenu knjigu, zaključno sa Demokratskim preobražajem škole i društva (1993. god.). Posle smrti Autora, Dragan Savić je samostalno i urednik i priredjivač očevih spisa, koji pod nazivom NOVA ŠKOLA doživljavaju više izdanja.
Dragan Savić je zaposlen kao pedagog u Gradskom centru za socijalni rad, ali zbog posvećenosti idejama i delu svoga oca, prihvata dopunski angažman u trajanju od četiri godine /od šk.1998/99. do 2001/02 .god./ u Zemunskoj gimnaziji i za to vreme intenzivno primenjuje i implementira model višefrontalne nastave, koja predstavlja suštinsku ideju NOVE ŠKOLE.

U to vreme objavljuje i stručne članke o primeni modela VFN, kao i o rezultatima koji se postižu njegovom primenom u Zemunskoj gimnaziji. Jedan je od autora seminara Višefrontalna nastava-Nova škola Petra Savića i voditelj istog.

 

 
 

Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina

Pedagoško društvo Srbije © na Internetu od 2002. sajt osnovala Sonja Žarković / webmaster: e@leksa

 
.
 
REKLAME