|
|
|
Arhiva sajta Pedagoškog društva Srbije - 2002. - 2015. godina
|
|
|
|
::
Nova škola - autori :: |
|
Petar Savić /Požega, 28. maj 1910.-Beograd, 3. april 1993. /. U Užicu provodi detinjstvo i mladost, i završava čuvenu Učiteljsku školu, 1932. godine. Tokom pedesetih godina završava studije pedagogije na beogradskom Univerzitetu. U njemu su se tako, na najbolji način proželi izuzetno bogato učiteljsko iskustvo, neposredan rad sa |
učenicima u najrazličitijim sredinama i profesorsko obrazovanje. U nizu svojih istraživačkih radova i studija, tokom celog svog života, iznalazi najbolje pedagoške modalitete i kao nepomirljivi novator gradi sopstvenu viziju NOVE ŠKOLE.
Uprkos mnogim preprekama, prof. Savić uspeva da, uz podršku i pomoć porodice, od 1964. godine, obelodani ponešto od svojih spisa ( Savremeni postupci u nastavi, Beograd, 1964., Savremena organizacija nastave, II izdanje, Beograd, 1965., Tehnologija samoobrazovanja, Beograd, 1973., - II izdanje, Beograd, 1975/76., Treba li |
|
vaspitača da zameni kompjuter, Beograd, 1973. - II izdanje, Beograd, 1975., Učenje kroz igru zabavu i humor, Beograd, 1986., Demokratski preobražaj škole i društva, Beograd, 1993 .). Reč je o knjigama u kojima se kritički pretresaju pitanja vezana za organizaciju nastave i nastavne postupke, izlaže tehnologija samoobrzovanja, bespoštedno razgradjuju tradicionalne metode i, ukratko, udaraju temelji svojevrsnog demokratskog preobražaja škole. Od 1973. god. pa nadalje, uspeva da kroz saradnju sa mnogim nastavnicima- sledbenicima širi svoje ideje u praksi i implementira ih u brojne učionice širom naše zemlje.
Nažalost, sve je to ostajalo na nivou pojedinačnih, manje ili više uspešnih , odn. zapaženih pokušaja, koji nisu bili organizaciono povezani u jedan ozbiljan projekat koji bi pokazao vaspitno-obrazovne efekte ovog modela nastave. Zbog potpunog izostanka odgovarajuće podrške relevantnih naučnih i drugih društvenih činilaca, neophodnih za verifikaciju pedagoških dostignuća Petra Savića, delo ovog autora, za njegova života ostaje nepriznato. Ali, sa protekom vremena i promenama koje je Petar Savić na svoj način i predviđao, on i njegova vizija škole dobijaju sve više na aktuelnosti. ,
|
Drinka Savić- Guteša /ćerka Petra Savića/ je pedagog, zaposlena u Srednjoj tehničkoj PTT školi u Beogradu. Od školske 1994/95. eksperimentalno uvodi model višefrontalne nastave u pojedine nastavne predmete , prvo u svojoj školi, a od 1997/98.je koordinator Ogleda o primeni modela VFN u deset srednjih škola u Srbiji, po odobrenju Ministra prosvete republike Srbije.
Školske 2000/01.god. učestvuje u evaluativnom istraživanju modela VFN, koje sprovodi prof. dr Nenad Havelka , čiji rezultati su objavljeni u časopisu Nastava i vaspitanje br.5. 2001.god (preuzmite kompletan tekst evaluativnog istraživanja).
Autor je više radova koji su teorijski i praktično posvećeni primeni modela |
VFN i koji su publikovani u stručnim časopisima / Nastava i vaspitanje br.1. 1997.god., str.18. ; br1-2 2000. str. 207.; br. 5. 2001. str.501 (preuzmite kompletan tekst u word formatu).; Pedagogija br.3-4 .2000 str.496.; PTT saobraćaj br.3.2002 .str 73.
Autor je saopštenja na tri naučna skupa u Beogradu: Veliki pedagoški seminar, 4.10.1999.; 9.kongres SPD Jugoslavije-11. i 12. 05.2000.god. i IV naučni skup Instituta za pedagoška istraživanja, 23.12.2002.god. Jedan je od autora seminara Višefrontalna nastava-Nova škola Petra Savića i voditelj istog.
|
Dragan Savić, pedagog, /sin Petra Savića/ je dugi niz godina bio neposredni saradnik i pomoćnik Petru Saviću u sređivanju, objedinjavanju svih objavljenih i neobjavljenih spisa u jednu jedinstvenu knjigu, zaključno sa Demokratskim preobražajem škole i društva (1993. god.). Posle smrti Autora, Dragan Savić je samostalno i urednik i priredjivač očevih spisa, koji pod nazivom NOVA ŠKOLA doživljavaju više izdanja.
Dragan Savić je zaposlen kao pedagog u Gradskom centru za socijalni rad, ali zbog posvećenosti idejama i delu svoga oca, prihvata dopunski angažman u trajanju od četiri godine /od šk.1998/99. do 2001/02 .god./ u Zemunskoj gimnaziji i za to vreme intenzivno primenjuje i implementira model višefrontalne nastave, koja predstavlja suštinsku ideju NOVE ŠKOLE. |
U to vreme objavljuje i stručne članke o primeni modela VFN, kao i o rezultatima koji se postižu njegovom primenom u Zemunskoj gimnaziji. Jedan je od autora seminara Višefrontalna nastava-Nova škola Petra Savića i voditelj istog.
|
|
|
|
|
|
|
|